duminică, 11 aprilie 2010

Chec ca la mama acasa

Sa va prezint reteta mea de chec. O am de la mama mea care o are cine stie de mai unde.
Ca si complexitate eu o consider medie, in sensul ca maxim juma de ora dureaza prepararea si 30-40 minute statul la cuptor.

Deci ar fi cam asa:

Ingrediente:
  • 10 oua
  • 2 cani de zahar
  • 2 cani de faina
  • 10 linguri de ulei
  • 1 lamaie (coaja pentru aroma, zeama pentru stins praful de copt)
  • 1/2 lingurita praf de copt (eu pun un pliculet)
  • cacao - dupa dorinta (sa zicem ~2linguri)




Mod de prepare:

Se separa galbenusul de albus.
Albusul se bate spuma. Se adauga zaharul in ploaie si se bate in continuare pana se face crema (sa fie zaharul topit - se poate pune zahar pudra ca sa se topeasca cat mai repede). Se adauga galbenusul frecat separat cu uleiul si coaja de lamaie (se amesteca rasturnat). Se pune o cana de faina in ploaie si praful de copt stins (se amesteca tot rasturnat). Se da putin deoparte din compozitie pentru a se amesteca cu cacao. Se adauga si cealalta cana de faina. Se pune in 2 tavi iar deasupra de pune compozitia de cacao (se amesteca cu furculita prin tava).

Note:
  • Dimensiunea oulalor nu o cunosc asa ca daca vi se par prea mici ouale puteti pune si 11.
  • Cana ar trebui sa fie de 250g - eu folosesc o cana potrivita sa zicem.
  • Pentru cei care nu stiu cum se stinge praful de copt: se pune praful intr-un castronel, se adauga zeama de lamaie, se amesteca si se lasa sa faca reactie. Stiu ca se mai poate stinge si cu otet dar nu agreez aceasta metoda (mai ales la prajituri :-D).
  • In cazul in care nu uit eu mai adaug si o idee de sare si un pic de aroma de vanilie.
  • Tavile le ung cu un pic de ulei si presar un pic de faina ca sa nu se prinda checul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu